N-VA Wetteren verzet zich tegen de beslissing om bloembakken te plaatsen op parkeerplaatsen.

Op 19 mei 2020, over deze onderwerpen: Locale economie

Nadat alle handelaars verplicht weken moesten sluiten door de Coronapandemie en dus zonder inkomen vielen, mochten ze vorig weekend eindelijk terug opstarten. Wie dacht snel een reeks boodschappen te kunnen doen in Wetteren stond voor een verrassing: alle winkelstraten werden verkeersvrij en parkeervrij gemaakt.

Vandaag volgde een tweede verrassing: de meerderheid besliste éénzijdig om plantenbakken op de parkeerplaatsen in de Stationsstraat en Florimond Leirensstraat te plaatsen. Dit zonder enig overleg met de betrokken handelaars, zonder participatie van de omwonenden en zonder evaluatie van eerder genomen maatregelen.
N-VA Wetteren verzet zich hevig tegen deze beslissing. We zijn er van overtuigd dat dit nefaste gevolgen kan hebben voor onze lokale middenstanders. Op deze manier doet de meerderheid hun oproep om lokaal te winkelen teniet.

Jammer dat het groen bestuur zo met als dekmantel Covid 19, hun geheime wens om de straten verkeers-en parkeervrij te maken, kan doordrukken. Met goedvinden van de EEN -schepen van economie Herman Strobbe en Cd&V. Dit is voor ons onaanvaardbaar!