Skatepark nog niet open...maar wel al beschadigd

Op 26 juni 2020

Er is schade vastgesteld aan het nog te openen skatepark aan de Massemsesteenweg in Wetteren. De opening op 11 juli komt echter niet in het gedrang.

Het beton van het skatepark is aangetast waardoor er ruwe en oneffen vlakken zijn ontstaan in de kom. Voor skaters is dat gevaarlijk. Gemeenteraadslid Freija Colpaert (N-VA) vraagt zich af of de aannemer aansprakelijk is voor de schade, en of de opening al dan niet in het gedrang komt. “Dat is niet het geval”, zegt schepen van Sport en Jeugd Dietbrand Van Durme (EEN). “Ondanks de geruchten is er geen enkel verband tussen de schade met het opgepompte grondwater dat in de kom werd gebufferd de afgelopen weken. De ruwe plek is een gekend en erkend defect. Onze diensten en de aannemer waren daar al van op de hoogte.”

De aannemer heeft beloofd om dat defect nog voor de opening van het skatepark te herstellen. “We bekijken of we een verlengde garantie kunnen afdwingen. Zo zijn we er zeker van dat we ook op langere termijn niet met de gebakken peren zitten indien de reparatie niet voor 100 procent wordt uitgevoerd.”