camera's op de markt : uw veiligheid topprioriteit !

Op 6 februari 2018

Recent waren er opnieuw inbraken op de Markt. Er zijn ook geregeld vechtpartijen en relletjes op de Markt en er zijn veel massaevenementen: wekelijkse markt, topdagen, carnaval, nieuwjaarsreceptie, kerstmarkt, enz.

Gezien de gunstige resultaten op misdaadcijfers en het beperken van de overlast die men overal ziet, ook in Wetteren (Warande en stationsbuurt) vragen we de installatie van een cameraschild op de Markt. Uiteraard zijn begeleidende maatregelen, die de politie met goed gevolg uitwerkt essentieel.

Dat men meteen Het Rode Heuvelplein mee bekijkt lijkt ons wenselijk.

Camera's zijn ook nodig op Den Berg op vraag van de bewoners o.a. wegens problemen met drugs dealen.

We moeten hier geld voor voorzien en topcamera’s plaatsen. Dit geld is beter geïnvesteerd dan 2 miljoen weggooien aan een project waar Wetteren alleen slechter is van geworden!

Dit punt werd geldig geamendeerd op de jongste gemeenteraad door DR. De Corte, maar zonder opgave van enige reden werd dit als een vraag en niet als een dagordepunt behandeld waardoor er geen discussie mogelijk was. Dit is niet aanvaardbaar en werd duidelijk gemaakt door JP De Corte. Hij wil dit punt binnen een korte termijn in een globale visie uitgewerkt terug op de agenda zien zoals door de burgemeester toegezegd.