Minister Weyts investeert meer dan €90.000 in Wetterse scholen

Op 1 juni 2021

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert opnieuw in 2 Wetterse scholen. “We timmeren verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze schoolinfrastructuur.”

“N-VA Wetteren is verheugd met deze verdere investeringen. Wetteren heeft een ruim en veelzijdig onderwijsaanbod en we zijn blij dat dit verder uitgebouwd en versterkt wordt.“

Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. Onderwijsminister Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur: in totaal staat de investeringsteller voor scholenbouw op 3 miljard euro. Deze investeringsgolf komt dus ook opnieuw Wetteren ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) €20.075,76 in de Vrije Lagere School voor Buitengewoon Onderwijs – De Meiroos en €70.478,78 in de Vrije Basisschool Sint-Theresia Overbeke. “De leerlingen van De Meiroos krijgen een nieuwe sportvloer en in Overbeke wordt de voor- en achtergevel hersteld, en worden de ramen en deuren op het gelijkvloers en de eerste verdieping vervangen. Dit zijn ook belangrijke ingrepen naar energieverbruik en klimaatbeheersing toe, een punt waar onze fractie sowieso veel aandacht aan schenkt op de gemeenteraad”, klinkt het bij N-VA Wetteren.

“Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt minister Weyts. “We blijven inzetten op vernieuwing en modernisering van onze schoolgebouwen in het belang van alle leerlingen en leerkrachten.