N-VA sensibiliseert

Op 22 oktober 2020

N-VA is begonnen met een sensibiliseringsactie om de bevolking aan te sporen de corona-maatregelen strikt te volgen. "Omdat de gemeente zelf het niet doet," klinkt het.
Van de verschillende maatregelen tegen de verspreiding van het virus werd een foto gemaakt waarop de N-VA-leden tonen hoe het moet. Die beelden worden met de regelmaat van de klok op de sociale media gezet door de gemeenteraadsleden Peter Blancquaert, Ira-Lina Piscador, Sofie Wijmeersch, Freija Colpaert en Annelien Van der Gucht.
Ze doen dat omdat 'de gemeente Wetteren sedert de vorige lockdown geen enkel signaal meer gaf van sensibilisering of waarschuwing'.
De N-VA fractie vraagt met de campagne aan iedereen, ook aan diegenen die ‘de Coronaregels’ aan hun laars lappen, om opnieuw de inspanning te doen. Tegelijk vragen ze aan de beleidsmensen in de gemeente om bij te dragen tot sensibilisering, en niet te wachten op hogere instanties.