N-VA Wetteren waarschuwt voor verkeerschaos en stilstand aan de Scheldebrug

Op 20 september 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Op 20/9 wordt éénrichtingsverkeer ingevoerd ter hoogte van Kapellendries.

Op advies van de ambtenaar heeft het schepencollege een omleiding goedgekeurd.

Wij denken dat het omdraaien van de momenteel voorziene rijrichting een betere keuze is en kan voorkomen dat het verkeer stilstaat op de rotonde aan de voet van de Scheldebrug.

Immers, nu krijgen we een kruising van verkeer dat van Wetteren centrum komt en naar Laarne wil, maar via de Cooppallaan moet rijden.

Het verkeer van Laarne naar Wetteren volgt het traject langs Kapellendries en de Schelde. Dit veroorzaakt een conflict.

Als men het verkeer van Wetteren-centrum naar Laarne echter langs Kapellendries stuurt en het verkeer van Laarne-Kalken langs de Cooppallaan vermijdt men dit.

Onzes inziens kan men het autoverkeer vanuit Laarne- Kalken naar Wetteren centrum en Ten Ede best tijdelijk langs de Vennestraat sturen richting Scheppers en daar laten aansluiten op de Cooppallaan. Dit vraagt het tijdelijk instellen van éénrichtingsverkeer in de Vennestraat. Dit zal uiteraard hinder geven voor de bewoners die dit niet graag zien en waarvoor wij ons verontschuldigen, maar tijdelijke problemen moeten via de minste hinder opgelost. Vrachtverkeer moet omgeleid langs de Zavelstraat. De fietsers vanuit het Scheppersinstituut kunnen via de Stooktestraat en Beirstoppellos veilig fietsen.

Wij denken dat deze piste ernstig moet bekeken worden voor alles stilstaat en er files zijn van aan de Ijzeren Brug enerzijds en van aan de grens met Kalken anderzijds.

De werken in Laarne spelen in deze geen rol.

Jean-Paul De Corte en Herman Van Assche