Nieuwe circulatieplan Wetteren Centrum

Op 23 maart 2022

Op maandag 7 maart werden de intenties van het bestuur met betrekking tot het nieuwe circulatieplan, aan de lokale handelaars voorgesteld. Een zestigtal lokale middenstanders, en enkele KMO’s hadden zich ingeschreven en volgden de uiteenzetting in “De Poort”

Vanuit het bestuur werden er 3 plannen voorgesteld en deze werden in kleine groepen besproken.

Uit de opmerkingen en bedenkingen van de lokale handelaars werd het kleine en/of onbestaande draagvlak voor de wijziging in de verkeersafwikkeling vastgesteld. Vanuit het oogpunt van de centrum-handelaars is er hoe dan ook geen enkele vraag naar knips, eenrichtingsverkeer en verkorte parkeertermijnen. De overlast van het doorgaand verkeer werd ofwel onbestaande ofwel als miniem beschouwd, verwijzend naar de schoolvakanties wanneer er helemaal geen doorgaand verkeer door het centrum is. De timing van de voorgestelde aanpassing wordt door de aan de gang zijnde openbare werken ook in vraag gesteld.

Vanuit de lokale handel vraagt men vooral om eerst de overvolle kruis-en knelpunten zoals “Ijzeren Brug”, “Scheldebrug “, Zuidlaan E40 aan te pakken.

Vanuit de N-VA fractie willen we werken aan alternatieven waar wél een draagvlak voor bestaat, en zeggen we ja tegen verkeersveiligheid en nee tegen onbereikbaarheid. Het grote participatie-traject mag niet verzanden in éénrichtingsverkeer van het bestuur.