Vlaamse cultuur en bestuurservaring – stevige pijlers bij N-VA Wetteren

Op 24 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

We stellen u graag een bont viertal voor met een belangrijke verbindingsfactor, de Vlaamse identiteit en cultuur hoog houden.

De eerste in het rijtje is Jonathan De Graeve, 31 jaar. Hij is opgegroeid in de wijk “Vietnam” en woont nu in de Massemse Kortenbos.  Hij is vrijwilliger van het eerste uur en ook bestuurslid in de organisatie van de Oogststoet.  Hij is dan ook bijzonder fier dat dit evenement uitgeroepen werd als winnaar van de erfgoedwedstrijd in Wetteren.

Naast zijn bezigheden voor de Oogststoet, heeft hij ook een grote interesse voor de geschiedenis van het interbellum, vooral de politieke evoluties die tijdens deze periode plaatsvonden boeien hem enorm.

Direct na zijn studies elektromechanica ging hij aan de slag bij een groot baggerbedrijf, en ondertussen is hij wachtofficier op één van hun schepen. Daarom ligt onze Schelde hem nauw aan het hart, zijn droom is een propere Schelde hebben met de nodige faciliteiten voor fietsers, wandelaars en plezierjachten. Kortom van Wetteren een recreatief paradijs maken!

Angeline Vagenende is een echte Vlaamse. Ze heeft de Vlaamse gedachte met de paplepel meegekregen. Angeline is bestuurslid van de Vlaamse Volksbeweging, en eveneens lid van de algemene vergadering van deze organisatie. Ze is voormalig bestuurslid van het Forum Vlaamse Vrouwen (FVV), en is net zoals Jonathan een begeesterd deelnemer aan de jaarlijkse Oogststoet in Massemen.

Sociaal contact en engagement is heel belangrijk voor haar, en ze wil er vooral zijn voor de ouderen in onze samenleving.

De laatste in het rijtje is Dirk Janssens (37), hij is getrouwd met een West-Vlaamse en samen hebben ze een zoontje van 5. Hij is hoofd van de interne dienst en preventieadviseur voor een grote toeleverancier van de automobiel sector in de Gentse havenzone. In zijn beroep is bijscholing zeer belangrijk daarom zal Dirk eind dit jaar afstuderen als preventieadviseur klasse I aan de KU Leuven. Levenslang leren is dan ook zijn motto. Hij was reeds kandidaat bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen en wil vooral inzetten op de leefbaarheid van ons Wetteren.